Ne place la nebunie să testăm și să descoperim cele mai noi tendințe în materie de frumusețe, la fel ca oricui de altfel, însă trebuie să menționăm că variantele clasice nu se demodează niciodată! Prin urmare, astăzi aflăm mai multe detalii despre trei elixire legendare, care au trecut proba timpului pentru a atinge statutul de parfumuri emblematice. Continuă să citești pentru a afla dacă vreuna dintre selecțiile noastre de top se află în colecția ta. În caz contrar, poate te vei grăbi să cumperi unul dintre aceste parfumuri după ce descoperi mai multe detalii.
1. Opium de la Yves Saint Laurent
Majoritatea parfumurilor emblematice sunt amintite pentru procesul unic de creație sau pentru că au în spate o poveste încântătoare. Nu acesta este, însă, cazul parfumului Opium de la Yves Saint Laurent. Lovindu-se de un val de controverse de la bun început, marca YSL a fost nevoită să depășească numeroase obstacole. Primul obstacol a apărut în 1978, înainte de lansarea parfumului. Marca a fost ținta unei avalanșe de critici legate de denumirea aleasă pentru parfum. Plângerile au fost în mare parte lansate de American Coalition Against Opium and Drug Abuse (Coaliția americană împotriva consumului de opiu și droguri), o comisie care susținea că denumirea parfumului era o „dovadă de insensibilitate față de istoria Chinei” și că promova „o amenințare care a distrus numeroase vieți în China”. Totuși, YSL nu a considerat că se lovește de un obstacol, valoarea vânzărilor parfumului atingând 3 milioane USD în doar 9 luni de la lansare.
Câțiva ani mai târziu, pe vremea când Tom Ford era director de creație al YSL, marca a fost din nou ținta unor controverse pentru o campanie de comercializare a parfumului. Reclama prezenta o imagine uluitoare a modelului Sophie Dahl, întinsă pe spate și purtând doar bijuterii din aur, fard de pleoape verde și o pereche de sandale cu toc YSL. Imaginea a fost afișată pe panourile publicitare din Marea Britanie și, nu după mult timp, ASA (Organizația de autoreglementare a industriei de publicitate) a primit aproape 1.000 de reclamații telefonice care acuzau utilizarea excesivă a sexualității, faptul că imaginea nu era adecvată pentru copii și că „obiectifica” femeile.
În pofida acestor circumstanțe, Opium este și în zilele noastre unul dintre cele mai bine vândute parfumuri de la YSL!
2. Flowerbomb de la Viktor&Rolf
Designerii olandezi Viktor Horsting și Rolf Snoeren adoră să revoluționeze atât lumea modei, cât și pe cea a parfumurilor. Cei doi designeri s-au bucurat de o imensă popularitate la începutul anilor '90, îmbinând pe podiumuri eleganța modernă cu notele surprinzătoare, iar biletele la prezentările lor de modă au început să se epuizeze cu rapiditate în scurt timp! Totuși, cei doi nu s-au mulțumit să reinventeze doar lumea modei și și-au îndreptat atenția și spre crearea de parfumuri!
În 2005, au stârnit o adevărată revoluție în universul parfumurilor cu „Flowerbomb”, o explozie neconvențională de note florale moderne combinate cu feromoni naturali individuali, pentru a oferi o experiență diferită fiecărei persoane care alegea să poarte primul lor parfum încântător. Perfecționarea parfumului Flowerbomb a durat câțiva ani și a necesitat peste 400 de variații, prin urmare, nu este o surpriză că rămâne cel mai bine vândut parfum al mărcii, un parfum clasic în adevăratul sens al cuvântului!
3. Chloé de la Chloé
Multor persoane le este cunoscut numele mărcii Chloé (înființată în 1952 de creatoarea de modă cu origini egiptene Gaby Aghion) pentru colecțiile de modă contemporane, inspirate de liniile vestimentare prêt-à-porter din anii '50. Cu toate acestea, în lumea parfumurilor, marca este renumită mai ales pentru crearea uneia dintre cele mai încântătoare arome florale din toate timpurile! Lansat în 1975, Chloé (Parfums Chloé) a devenit un parfum clasic feminin și atemporal, cu tonuri intense, îmbătătoare și, într-o anumită măsură, erotice. Notele de bergamotă, nucă de cocos, aldehide, tuberoză, iasomie, mosc, ambră și lemn de santal se îmbină neșovăitor, pentru a crea un parfum delicat și învăluitor, cu notele mediane florale, luminoase!